La història de PitBox comença en un petit taller familiar de Santa Coloma de Gramenet com tants i tants altres es poden trobar als barris de la majoria de ciutats catalanes. Un taller amb tants anys d’experiència com poques possibilitats de créixer, pràcticament abocat a tancar un cop el seu propietari arribés a la jubilació. Fins que un dia, va sorgir la idea de fer un pas endavant enlloc de fer-lo enrere.

I així, al 2012, va ser com Javier Alonsoi la seva dona van decidir apostar pel negoci familiar i fer-lo créixer fins convertir-lo en un gran centre de reparació integral de vehicles, el Centre de l’Automòbil PitBox.

“Al 2012 vam veure que volíem créixer una mica, però el taller del meu sogre era molt petit, el típic de barri, i necessitàvem alguna cosa més gran per poder seguir amb la feina”, explica JavierAlonso, propietari i soci de PitBox. Amb la voluntat d’ampliar el negoci, van buscar possibles emplaçaments fins que van trobar una nau industrial al polígon industrial Can Illa de La Garriga. “Aquí podíem fer un taller més d’acord amb la tendència del mercat, de mida mitjana i proper a la població”, expliquen.

Per poder adequar la nau industrial, calia una forta inversió econòmica. Es va fer una inversió inicial de 200.000 euros per posar en marxa el negoci i calien 100.000 euros per condicionar l’espai i adquirir la maquinària necessària. Alonso i la seva dona, principals inversors del taller, van haver de demanar l’ajuda al Banc Santander per finançar el projecte. Per aconseguir el crèdit, van poder presentar l’aval d’Avalis, societat de Garantia Recíproca participada per la Generalitat de Catalunya i que procura el finançament de pimes i autònoms.

Abans, però, van haver de preparar el Pla d’empresa i fer un estudi de mercat per veure la viabilitat del projecte. L’any 2012, els tallers mecànics encara notaven els efectes d’una crisi que va colpir el sector amb força a partir del 2010, quan la situació econòmica va fer descendir la compra-venda de vehicles. No obstant aquesta situació, van considerar que era el moment d’apostar pel creixement. “Estàvem cansats de veure autònoms sense feina que obrien un taller mecànic i el tancaven al cap de sis mesos o un any”, diu Alonso, que remarca que les dimensions del projecte de PitBox “no són habituals”.

Optimistes de cara al futur
Actualment aquest centre especialitzat en reparació de xapa, pintura i mecànica de vehicles, compta amb unes instal·lacions de més de 800 metres quadrats equipades amb una tecnologia que els permet aconseguir uns acabats molt similars als de fàbrica. El taller té una plantilla de quatre treballadors. Alonso apunta que la venda de vehicle nou comença a despuntar i que aquesta situació els fa ser “optimistes” de cara al futur.

Més informació: www.viaempresa.cat

Por otra parte, si quieres no ser rastreado por Google Analytics a través de todas las páginas web, ve al siguiente link: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout